Sunday, January 10, 2016

Béatrice Machet #6: mute e




Turn back
roll up
the path
of dead languages
words’ scales
film reels
as dried
flakes of dandruff

senses betrayed by letters
the mute e

that cries behind meaning

free prides and yet
one knows one is loved
one is mad about loving

which means to name
give me a name which nobody ever bore
make me unique
tear me out of indifference

out of its frightened constellation
                                                                   without any bond

be attention become yourself
the one to say   it’s you
you the love among all possible loves
let all imaginable loves be nullified
and let all the verifiable ones dissolve into this YOU among all the you yew and U of the world

in front of whom I walk bare
stripped of myself to go
to you
me in front of whom you strip yourself naked to come
to me

Rebrousser
retrousser
chemin
de langues mortes
les écailles de mots
pellicules de film
asséché

sens trahis par les lettres
les e muets

qui pleurent derrière le mot

les orgueils gratuits
et pourtant
on se sait aimé(e)
on est fou(s) d’aimer

c’est-à-dire se nommer
donne-moi un nom que personne n’a jamais porté
fais de moi l’unique
sors-moi de l’indifférence
de sa constellation effarée
sans attachement

sois attention deviens toi
celui à qui dire   c’est toi
toi l’amour parmi tous les possibles
et que tous les possibles pensables se nullifient
que les vérifiables s’annulent dans ce Toi parmi tous les tu
les toi et les tus du monde

devant qui je vais dénudée
de moi pour aller
jusqu’à toi
moi devant qui tu te dénudes de toi pour venir
jusqu’à moi

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.