Friday, November 25, 2016

Béatrice Machet # 298 I... Absent...You...




#298                                         I… ABSENT…YOU

I formulate absence as a bulwark against nothingness
I say absence for your space to be hold by me
I live your absence with awareness so your presence is obvious
I feel the beating heart of absence which is your presence
I invent absence so as to (re-)create presence for you
I suffer from our separated bodies but I know how to capture your spiritual presence
I … absent… you… and me... together


Je pose l’absence comme un rempart contre le néant
Je dis absence pour que ta place soit gardée
Je vis en conscience ton absence et ta présence s’impose
Je sens le cœur de l’absence battre et c’est ta présence
J’invente l’absence pour te (re-)créer une présence
Je souffre de la séparation des corps mais sais capter ta présence en esprit
Je… t’absente … toi… et moi…ensemble

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.