Monday, June 6, 2016

Lies Van Gasse #156

(dag 1-148)

Het ding is, ik heb een klein zwart boek
en er staat een naam geschreven op elke pagina.

Na een week stilte herlees ik de oplichtende namen:
mijn eigen naam, mijn vaders naam,

de stilte van mijn moeders naam,
de wegwaaiende naam van mijn huisgenoot,

de naam waarvan ik een krop in de keel krijg,
de naam die ik steeds vergeet,

de naam die ik als een belofte bij me draag,
de naam die je elke ochtend naar me roept,

de naam die ik herhaal op een envelope,
de naam die ik kan omkeren

en die dezelfde blijft, de naam
die niet verdwijnt wanneer ik hem uitgom,






(day 1-148)

The thing is, I’ve got a little black book
and there’s a name written on every page.

After a week of silence I read again those lighting names:
my own name, my father’s name,

the silence of my mother’s name,
my roommate’s name, blowing away,

the name I get a frog in my throat from,
the name I forget again and again,


the name I carry with me like a promise
the name you shout at me every morning,

the name I write again and again on an envelope,
the name I can invert

and yet stays the same, the name

that doesn’t vanish when I erase it,

2 comments:

  1. a real pleasure reading these lines over time

    ReplyDelete
  2. I love the way this keeps extending. It seems so perfect and complete each time ... and then even more so the the next time ....

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.